Home > Game Store > 18TRIP (エイトリ) > Game Review Detail
18TRIP (エイトリ)

18TRIP (エイトリ)

18TRIP (エイトリ)

Ren

4.8

Çıkışından beri yani yaklaşık 5-6 aydır oynuyorum ve şuana kadar oyun hakkında ne düşündüğümü belirteyim, hala çoğu şeyi bilmesemde.[厲害]

-Hikaye-
Evet sonunda okudum. Çocukluk arkadaşımız olan Kafka'ya HAMA'da bir turizm ajansi yönetmesinde yardımcı olmaya karar vermemiz ile başlıyor her şey. Öncelikle memleketimiz olan HAMA'ya dönüyoruz hikayenin başında. Sonrasında Kafka'nın daveti ile dediğim gibi HAMA'yı turizm konusunda geliştirmeye ve daha çok turist çekmeye yardım ediyorsunuz. Günün belirli saatlerini temsil eden dört grup var! Grupları aşağıda açıkladım. [開心] Hikayesi gerçekten çok ilginç. Uzaylısından tutun reenkarnasyon, robot, hapishanedeki idollere kadar... Neyse[不滿] Bu arada, erkek mc'in ismi Kaede ve kızın ismi Momiji. Hikayenin çevirisini okurken bu isimleri kullanıyor olabilirler yani kafanız karışmasın.

-Grafik-Oynanış-
Oyunun grafikleri gayet güzel, karakterlerin chibi olması çok tatlı bence.[微笑] Kartlar da çok güzel ben karakterlerin tasarımlarına ve özellikle kıyafetlerine bayıldım...
Öncelikle, oyunun amacı turistlere omotenashi yani misafirperverlik yapmak gibi bir şey, nasıl anlatılırsa. Yoldan geçen turistlerin önlerine karakterlerinizden koyup onları oyalıyor, ikna etmeye falan çalışıyorsunuz. Sadece karakter koymak sıkıcı olabiliyor belki ama zor modda arka arkaya bir sürü insan gelince bence çok zevkli oluyor.[開心][開心][開心] Her kartın farkli rolleri ve animasyonları var, bazıları turistlere tanıtım vs. yaparken bazıları yardım amaçlı o çalışana su falan veriyor ve enerjisini yükseltiyor.

-Gacha-
Gacha sistemi benden mi kaynaklı bilemiyorum ama çok güzel. Neredeyse her 10 pull atışımda SSR seviye vb. kart çıkarıyorum. Bugün Muneuji'nin doğum günü özel kartına bir saat falan elmas kastıktan sonra 10luk attım ve geldi. Ki ondan önceki cadılar bayramı için olan Muneuji kartını da ilk 10da aldım. Elmas kasmak biraz zor, her hikaye bölümü sadece 3 elmas falan verince elbet zor ama sonunda 300 biriktirip 10luk atınca iyi bir şeyler gelebiliyor.[厲害] ve zaten bannerlardaki o kartları görüp almak istememek resmen imkansız.
ÖZELLİKLE MUNEUJI[大哭]

-Müzik-Ses-
Youtube hesaplarından da bakabilirsiniz ve müzikleri gerçekten çok güzel. Şarkı klipleri de!! Ben özellikle Navy Blue şarkısını seviyorum[可憐] Oyunun içindeki sesler de gayet güzel ve kaliteli. Daha o olayları çözemedim ama galiba oyunun ana ekranındaki arka müziği değiştirebiliyoruz. Yani, 10 şey harcayıp Navy Blue aldım ama kullanacağım umarım, daha kullanamadım[不滿] Soooon olarak seslendirmeye gelirsem seslendirmeler gerçekten harika ve tam karakterlere uyuyor!!

-Karakterler-Grup-
Kaçırmadıysam oyunda dört grup var!! R1ze, Day2, Ev3ns, L4mps. Her grupta da beş kişi var. Sabah grubu, dibe vuran HAMA'ya şafağı getiriyor. Öğlen grubu, gündüzün ne kadar parlak olabileceğinin gençliğini sembolize ediyor. Akşam grubu, bir idolü canlı olarak sahneye koyarak geçici, yalnız bir alacakaranlığa hayat veriyor . Gece grubu ise, yoldaki kaygılı gecelerde bir ışık kaynağı görevi görüyor.

-R1ze: Bu grup sabahı temsil ediyor. Gruptaki herkes bir HAMA bölgesinin yetkilisi. Ten dışında. Ten orada olmak için orada. Öyle yani[大哭]

-Day2: Bu grup öğleni temsil ediyor. Bu gruptaki tüm üyeler 16 yaşındalar ve yapımcılar burada oyunculara 16 yaşındaki karakterlerin 'birisi' olmaya çalışması kısacası ergenlik falan bunları anlatmak istemiş. Ayrıca okurken 16 yaşınıza dönmüşsünüz gibi olmanızı istemiş [開心]

-Ev3ns: Bu grup akşamı temsil ediyor. Idoller! Ama pek normal idol değil bunlar, suçlular [怪笑] Burada yapımcılar grup üyelerinin yaralarını nasıl idol işleri ile kapattıklarını anlatmak istemiş[厲害]

-L4mps: Bu grup geceyi temsil ediyor. Galiba bunların hepsi bir dükkan işletiyordu? Burada Nagi'nin lider olarak gelişimi ve üyelerin "mutluluğun ne olduğunu" bulmaya çalışıyor oluşu anlatılıyor.

Eklemek gerekirse önemli karakterler yani şefler/rehberler veya ne diye çevrilirse...onlardan var. Her grubun bir şefi var bunlar o grubu ve HAMA turizmi destekliyorlar!!

-Bağlantısı olan karakterleer-
Bunu öylesine eklemek istedim! Kuzenimiz Yukikaze!! Kafka çocukluk arkadaşımız. Muneuji ile Ushio çocukluk arkadaşı. Raito, Nayuki'nin abisi. Sakujiro, Kafka'nın uşağı gibi bir şey. Nanaki, Kuguri'nin küçük kuzeni!! Toi ve Ryui ikiz.

Sonuç olaraaak, bence gayet zevkli bir oyun. Tek sorun omotenashi battle'ların biraz sıkıcı olması. Fakat 3x hızda oynarsanız iyi olabilir! Hikayesini okudukça ve öğrendikçede daha çok içine çekeceğine inanıyorum!!


-bunu yazmak için baktığım çevirmenler/çeviriler:
tumblr 82mitsu
tumblr shunin-gumis


Hama Nice Trip🤞[可憐]

More Reviews of This Game More

Orchid

4.0

(Edited 1 month later for a more accurate review) ▪Story Summary / Introduction▪ HAMA and it's 18 districts are declining as a tourist destination. You decide to work with your childhood friend, Kafka, to help him in achieving a longtime goal the both of you share of reviving all 18 HAMA tourist districts by establishing a company called HAMA Tours, which will provide meaningful tour packages based on different themes. Employed as the company manager, you embark on a trip to find 18 district mayors that will make up 4 tourist groups: R1ze (morning group), Day2 (afternoon), Ev3ns (evening) and L4mps (night). Each group will work alongside one another to provide travellers with enjoyable tour events and the best hospitality. But surely, this flight will be a smooth one without any turbulence...? ▪First Impressions▪ One aspect I found interesting was how the game has both a canon female and male MC, complete with full names, designs and voices in the main story. The concept of "district mayors" and "travelling" is very intriguing and I really have to say hats off to Liber for always coming up with interesting and innovative ideas as well as aesthetic designs for their games! ▪Gacha▪ Beginner bonuses are great! You have a reroll banner which allows you to "keep" a previous roll. Gacha rates are at 3% but its definitely possible to get 3 or more SSR cards during reroll, so I highly recommend doing so if you don't mind rerolling. You also get multi-pull tickets as rewards after the tutorial and a free (fully maxed) SSR just by doing the Beginner Tasks. There's also a special gacha every month on the 18th. The SSR rate is boosted to 18%, pull price is discounted by 40% and you're guaranteed an SSR on your 100th pull! During character birthdays, you get free 5 pulls on said characters birthday banner as well! ▪Gameplay▪ The gameplay is essentially a form of tower defence. One course/battle takes me around 1min but the event courses are a tad more difficult. You can also auto-battle the last course/battle you cleared with 3☆; it's a small button to the bottom right of the OMOTENASHI BATTLE screen. If you don't have the time, I recommend setting up auto-battle and then closing the app as it can run in the background without being open - very useful! ▪Story / Characters▪ Story-wise, each group has a certain written theme throughout their main story section which ties in to each character. Some have the narrative more focused on them during the main story, but I assume future stories will provide more backstory/development. All in all, the main story is highly enjoyable with a good balance of emotions. The world-building also seems very fleshed-out and consistent - there is even a mini dictionary for specific world/game terminology. Additionally, a "novel mode" exists which allows you to read the story as if its a chat log, without the 2D-live models/background sounds. Once you reach a certain intimacy/bond level with a character, you can unlock mini "novel" chapters (full text with a few animations) which will give you more information on their backstory. I really like this sort of approach as the variety of reading formats definitely makes reading a more novel experience (pun intended)! It may not be easily known until you read the main story/go on the game's YT channel, but the game has several music tracks sung by the characters. Majority are main story OP and ED songs but they sound great and will certainly be worth a listen! ▪Cons▪ Aside from a few bugs/spelling errors (e.g. dairy instead of daily tasks) at launch, I'd say the layout of the screen/buttons can be hard to make out when you're new to the game, due to the way they designed the menu screens. Things are much, much easier once you get used to it and know what to tap. On the other hand, with so many images/text on one screen, you can take your time to appreciate the design choices and read the little pieces of English sprinkled around - there are lots of details! Additionally, as a few players have already mentioned, the game can drain your battery fairly quickly. I started with "standard performance" but had to set it to "low" when reading the stories. ▪Closing Note▪ Overall, I'm looking forward to possibly more music and seeing how the characters/world will develop. I definitely think 18 Trip is worth it if you like the sound of the world and its characters. And if you do pick up the game, as they say in 18 Trip... Hama (have a) a nice trip!

ren

5.0

fudanshi ushio i support this and i LOVE u nagi hachinoya🙂💗💗🌈🌈🌈😊😆😁😁

Hot Games Next
Get QooApp for Android